HÜMANİST ETİK'te, hem kural koyucu hem de konan kuralların öznesi İNSAN'dır.
YETKECİ ETİK'te ise, bir YETKE (OTORİTE), insan için neyin iyi olduğunu bildirir ve davranış kuralları ile yasalarını koyar.
GAYRİ AKLİ YETKE'nin (US DIŞI) kaynağı ise, her zaman insanları aşan bir GÜÇ'tür.
İNANÇ
İslâm'a göre insan, sadece hakk'ın ve hakikatin emrindedir.
Allah'ın dışında cismani bir otorite yoktur.
Yani;
Kur’an hem bir ibâdet kitabı, hem bir anayasa, muhâtabıdır .
Ve;
Vatandaşlığı yapan kan ve toprak değil, inançtır.
DÖRT SÜTUNLU BİR MASAL
Dolayısıyla ikbal'in sarhoş ettiği AKP'li ve UBP'lilerin kurduğu düzen, dört sütunlu bir masal...
GANİMET,
FUHUŞ,
KUMAR,
TEFECİLİK.
Kıbrıslı Türkler'in refahı için kurdukları medeniyet sütunları bunlar!
Yaratıcı "turizm acentaları"gibi çalışıyorlar! Bir taraftan "kumarhanelere ve sözde gece kulüpleri olarak lânse edilen genelevlere (kerhanelere)" "kültür turu" düzenlerken, öbür taraftan Camiler, Külliyeler, İmam Hatip Liseleri ve İlahiyat Fakülteleri inşa ediliyor...!
Bu tuhaflığın mazereti ise, dünya cennetinin anahtarını sunabildiğine inandıkları; KAPİTALİST DÜZEN...
CTP, İNSAN ve AKIL
CTP'nin malzemesi İNSAN olduğuna göre, referans aldığı yetke de AKIL olmalıdır.
Akıl evrensel olduğu ve tüm sınırları aştığı için de;
CTP'li şu ya da bu milletten değil, dünyalıdır.
Dolayısıyla, yerel güç ve oldu-bitti türü bürokrasiler tarafından yönetilip, manipüle edilemez. Sadece kendi grubunun varlığını dikkate alan bir siyaset de sürdüremez.
İstediğimiz ürüne ulaşabiliyoruz diye;
Sınırsız eğlenceyi paylaşabiliyoruz diye;
Adalet ve Barış duyguları içerisindeki dünya ile bütünleşme hayallerimizi, günümüzde adeta içi boş bir kavram olan ve sürekli pişirilip önümüze konan sözde "ekonomik istikrar ve gelişme" için feda edemeyiz.
Bunu özellikle son dönemlerde CTP'yi liberalist/kapitalist bir "ibadethaneye" çevirmeye çalışan bazı "kavramcılar"ın ve "nicelciler"in de iyi bilmesi gerekir!
YOLUMUZ
Bizim yolumuz;
Ne kumarhane !
Ne mapushane !
Bizim yolumuz;
Düşmanı dost ederek yok eden bir irade!
İşte CTP'linin şuuru budur;
Dünyalı kimliği de, umûmî mânâsıyla dostluk şuuru da baki'dir.
Kaynakça:
Eric Fromm,Kendini Savunan İnsan,s.20
Gardet, La cite Musulmane, Vrin, 1970
Cemil Meriç,Bu Ülke ,1974